Monday, February 4, 2013

1001 KHASIAT GARAM BUKIT




SUNNAH-SUNNAH BERKAITAN GARAM
  Oh kenapa garam bukit? Setelah amalkan dan tahu khasiatnya, saya rasa bagusnya dapat berkongsi manfaat garam bukit ni bersama orang lain. Sejak amalkan mandian ais tahun lepas di Pusat Rawatan Terapi Diri, saya tertanya kenapa garam dicampur dalam mandian saya bersama ais, madu dan bahan-bahan lain. Kemudian saya diterangkan tentang kebaikkan garam bukit ini dari sudut sains dan Islam.


MashaAllah takjub saya dengan rahsia-rahsia alam yang begitu banyak. Dan Alhamdulillah memang terasa kelainanya sejak saya amalkan pengambilan garam bukit dalam minuman dan mandian.


Dari sainsnya garam bukit ni sangat berkesan untuk melancarkan perjalanan darah, merawat masalah jerawat, parut membuang toksin dan sel kulit mati juga sesuai bagi merawat masalah kulit. Terutamanya yang mengalami masalah kegatalan. InshaAllah garam bukit dapat membantu secara semulajadi.


Satu yang menarik saya dan membuatkan saya mengamalkan garam bukit kerana ia dapat membantu meningkatkan aura dan potensi diri. Bagaimana? Garam bukit ini antara rahsia alam yang mempunyai tenaga atau energi. Sama seperti air. Dua bahan ini mempunyai kekuatan memerangkap gelombang dalam cara berbeza. Sebab itu dalam perubatan Islam, air dan garam banyak digunakan. Tapi bukan garam laut, garam bukit. Ini kerana garam bukit tidak disukai jin dan syaitan. Banyak lagi rahsia garam, air sejuk, tulang dan darah dan lain-lain lagi yang menjadi rahsia dalam diri kita. Gabungannya sangat membantu membentuk aura diri yang baik! Banyak pembacaan, kelas, sesi diskusi dan juga amalan yang saya lakukan dalam setahun lepas. InshaAllah saya kongsikan dimasa lain :)

 Dan tahukah anda, garam bukit hanya berkesan digunakan pada waktu pagi? Terutamanya diwaktu subuh. dan ia tidak digalakkan digunakan pada waktu malam. Kerana ia sama saja seperti tidak mengambilnya. Garam bukit tidak berfungsi di waktu malam. Pengambilan secubit garam bukit di waktu pagi juga menjadi amalan pemurah rezeki dan secubit sebelum dan selepas makan bagi memperbaiki kesihatan.

Dari Abdullah Bin Umar


” Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan ) dari langit ( menerusi hujan ) ke bumi iaitu beis, api ,air dan garam”

Hadis Riwayat Al-Baghawiy dalam tafsirnya .

Dari Anas Bin Malik, Nabi bersabda ” Penghulu segala lauk pauk kamu ialah garam .

Hadis riwayat Ibnu Majah

” Tiadalah akan baik makanan itu melainkan dengan garam ”


Hadis riwayat Al – Bazzar.



Garam Sunnah dan Pengamalannya.


* Ambil secubit garam sunnah mengikut panduan yang diberikan . Guna ibu jari dan jari teliunjuk, diikuti jari manis , jari kelingking dan jari telunjuk semula untuk mengambil secubit garam ( 4 X ). Kalau boleh jangan campur dengan orang lain . Kalau anda mencubit garam itu dari bekasnya . Ia khas untuk anda sahaja . Berkaitan dengan sistem penghadaman dan energy anda. Kalau perlu asingkan dari bekasnya. Amal sebelum dan selepas makan dapat hindari 330 jenis penyakit paling kurang , kusta , gila, sakit gigi, keracunan, sakit kepala ,melancarkan sistem penghadaman secara semulajadi dan selebihnya hanya ALLAH S.W.T yang mengetahui ( cara perubatan Rasulullah SA.W ).




Cara lain – Ambil satu sudu kecil teh garam sunnah cairkan dan minum dalam keadaan perut kosong . Kemudian minum air mineral sebanyak banyaknya 2 hingga 3 liter padu air sepanjang hari.

CODE: GARAM BUKIT
HARGA : RM10 SEPEKET

No comments:

Post a Comment